Eén kant van een verhaal. Maar hoe dan ook een slechte gewoonte.
Amen!Het is alleen slechte praktijk als je zijn onzinverhaal gelooft. Denk eens over zijn verhaal na. Hij zat in een kleine, geleende boot, maar hij wist dat hij zich in Canadese wateren bevond en de kustwacht, in hun volledig uitgeruste kleine boot, wist dat niet.
Hier is hoe hij het incident beschreef. Hij vertelde hen: "Je kunt de grens niet oversteken om me op te halen", maar dat deden ze", herinnerde hij zich. Dit klinkt als de berekening van een zeerechtadvocaat die zijn rechtenstudie van het internet heeft gehaald. Ik denk dat je gerust kunt stellen dat, als hij coöperatief was geweest en had gedaan wat hem werd gezegd, hij gewaarschuwd zou zijn tegen het oversteken van de grens en op weg zou zijn gestuurd.
In het nieuwsartikel stond verder dat "Lallemand zijn motor startte [Hij dacht dat hij terug over de grens kon rennen en hen kon ontvluchten.] en zei dat hij met de officieren aan de wal wilde praten [Dat is niet logisch als hij geloofde dat ze de grens niet mochten oversteken.], maar de kustwacht volgde en probeerde hem de VS in te duwen, waardoor hij overboord sloeg. Toen de kustwachten zagen dat hij wanhopig genoeg was om van hen te proberen weg te rennen, gaf hen dat reden om te denken dat hij zich bezighield met gedrag dat ernstiger was dan illegaal vissen. Wat voor een dwaas zou er weglopen voor een mondelinge waarschuwing?
Na het kapseizen moesten ze hem op hun boot nemen, tenzij hij dacht dat hij naar Canada kon zwemmen. Ze boeiden hem voor hun veiligheid, omdat ze niet wisten of hij slechts een dwaas was of een serieuze crimineel die wanhopig probeerde te ontsnappen.
De immigratie- en grenspolitie hield hem lang genoeg vast om zijn dossier te controleren en zichzelf ervan te overtuigen dat hij slechts een dwaas was en geen serieuze crimineel, en toen lieten ze hem vrij zonder hem te beschuldigen van enige overtredingen. Hij zou hen moeten bedanken en zich moeten verontschuldigen voor zijn dwaze gedrag.
De meesten van ons hebben af en toe ontmoetingen gehad met kustwachten en hebben ze grondig professioneel en attent gevonden. Er is geen reden om te denken dat ze in dit geval niet aan die standaard hebben voldaan.
Nee. Al het drama ging over niets meer dan een waarschuwing. Hij escaleerde het drama toen hij dwaas besloot om naar de grens te rennen, waardoor hij eruitzag als een desperado. Het is niet slim of excuusbaar om te proberen de snelwegpolitie te ontvluchten wanneer ze je aanhouden voor een kleine verkeersovertreding. Ze zullen je vervolgen voor vluchten en ontwijken, een ernstige overtreding. Het is ook niet slim om te proberen te vluchten voor de kustwacht, maar in dit geval waren de kustwacht en grenswachten beide vriendelijk genoeg om hem niet te vervolgen voor overtredingen, ernstig of anderszins. Er is maar één AH in dit scenario.Al het drama over 65 meter water. Klinkt als een geval van wanneer AH's botsen en iets escaleren wat niet had hoeven gebeuren.
...op coördinaten 45°00.792’N, 073°10.608’W, ongeveer 65 yards ten zuiden van de Amerikaans/Canadese grens./QUOTE]Uhm... is dat niet iets ten noorden van de grens (45e)?
Google Maps zegt dat het ten zuiden van de grens is, in de VS. Dat valt ruim binnen de nauwkeurigheid van GPS op een plek waar het zicht op de hemel onbelemmerd is. Die mate van nauwkeurigheid zou ook voor de rechtbank worden toegelaten als betrouwbaar, bewijskrachtig en toelaatbaar bewijs van locatie. AIS zou niets toevoegen. Hier is een link naar Google Maps. 45°00'47.5"N 73°10'36.5"W · 45.013194, -73.176806Uhm... is dat niet iets ten noorden van de grens (45e)?
Ze zouden hem een pauze hebben gegeven als hij er niet vandoor was gegaan en naar de grens was gerend, zoals Butch en Sundance. Die kleine stunt leverde hem 2 uur in de koelcel op. Klinkt redelijk voor mij.Wie werd er geschaad door wat hier werd beweerd? Geef die man wat speling en zeg hem dat hij een nieuwe GPS-plotter moet kopen.... of levenslange gevangenisstraf.
Deze boot hoeft niet geregistreerd te worden, hoewel hij misschien wel een vergunning had als hij een motor van 10 pk of meer had.Als je snel naar het betreffende "vaartuig" kijkt, is het niet zo moeilijk te zien waarom deze man mogelijk op de radar van een wetsdienaar (aan weerszijden van de grens) heeft gestaan.
Registratienummers onvolledig, twijfelachtig of hij een PFD droeg "gooi me een boei", en ik kan alleen maar veronderstellen hoe compleet de vereiste veiligheidsuitrusting aan boord was....
Dat is duidelijk de indruk die de auteur van het verhaal probeerde te vertellen.Once again, the United States is out there showing the world "How we Win Friends & Influence People".
Toen ik een vroege tiener was, had ik het gebruik van een 9' pram, vergelijkbaar met de Optis van vandaag, minus de zeiluitrusting. Ik roeide met die kleine houten boot over de hele baai, naar Friso, Angel Is, en zelfs een keer naar Pt. Bonita.Ik vermoed dat elk lid van de wetshandhaving dat iemand tegenkomt in een routinezaak, achterdochtig zal worden als de eerste actie van het individu is om te vluchten.
Dit is de donkerdere mogelijkheid die ik eerder noemde. In deze tijden van verhoogde angst tussen onze twee landen, zou dit, als dit het geval zou blijken te zijn, de spanningen nog erger maken.Of...
Hij bevond zich echt in Canadees water en de USCG realiseerde zich dat ze een illegale boarding hadden gedaan in de territoriale wateren van een andere natie en lieten hem na 2 uur gaan omdat ze zich realiseerden dat ze het verknald hadden. Of waarschijnlijker, hun bazen realiseerden zich dat ze het verknald hadden en zeiden hen dat ze hem moesten laten gaan omdat ze niet met de gevolgen wilden zitten.
Ik heb het over de periode tot 2024. Dat is het moment waarop de onbezorgde tijd eindigde. Zelfs in het NY State Canal System werd Canadezen door de CBP verteld dat ze geen Cruising License (US Federal law) hoefden aan te vragen als ze binnen het Canal System bleven.In die onbezorgde tijd hadden we niet de zeer reële zorg dat terroristen zouden proberen de grens over te sluipen om onberekenbare schade aan te richten. Dit zijn helaas andere tijden en geen hoeveelheid wensen zal ze terugbrengen.
Misschien zou je niet zo luchtig zijn als ze 747's in je National Defence Headquarters of First Canadian Place hadden gevlogen. Je zou je misschien meer zorgen maken als je landgenoten degenen waren met een doelwit op hun rug. Ik heb nog niet gehoord dat onschuldige Canadezen aan de grens slecht zijn behandeld. Alleen deze doofus.Terrorist? Alsjeblieft... Wat ging hij doen, ermee naar het hoofdkantoor van Ben and Jerry's in Burlington vliegen?
Ik denk dat het minder de anekdotische gebeurtenis is dan een trieste weerspiegeling van de tijd. Hoewel men zich bij grensovergangen moest legitimeren, staken de duizenden watersporters en bewoners van de watergemeenschap de grens over zonder zorgen of incidenten; eerlijk gezegd wisten de grensbewakers van beide landen dat dit structureel was en deden ze eigenlijk niets tot COVID.Wat is het probleem met je te moeten identificeren aan de grens? Het is al meer dan 70 jaar de norm, dat kan ik bevestigen
Dit kleine detail wordt steeds over het hoofd gezien. Niet meewerken met de politie pakt zelden goed uit. Vooral proberen weg te gaan terwijl ze de dingen uitzoeken. Dit is niets nieuws en niets specifieks voor de VS en zeker niet de schuld van Trump.Deze man verzette zich.